22 Mayıs 2009

INGUINAL HERNI (ÇOCUK KASIK FITIĞI)

"Bebek anne karnında gelişirken karın içini döşeyen zardan eldiven parmağı gibi bir çıkıntı kasık kanalından dışarı uzanır. Doğuma kadar kapanması gereken bu çıkıntı, her 50 erkek [250 kız] çocuktan birinde doğumdan sonra açık kalır. Bu açıklıktan aşağı karın içi sıvısının sızması sonucunda da kasık bölgesinde bir şişlik oluşur [hidrosel veya kordon kisti]. Açıklığın karın içi ile ilişkisi geniş ise veya dar olan geçiş zamanla genişlerse barsaklar bu kesenin içine girerek Kasık Fıtığı ‘na yol açarlar.
Zamanında ve uzmanı tarafından yani çocuk cerrahı tarafından yapılan ameliyatların hiçbir zorluğu yoktur. Ameliyat sonrası da yaşa uygun ağrı kesici ilaçların yardımıyla çok rahat geçer. Çocuklar ne kadar küçükse, beklenenin aksine ameliyat sonrasının o kadar daha rahat geçmesidir. İlk 1 yaş içindeki çocuklarda ameliyattan 3–4 saat sonra tamamen normale dönülür. Daha büyük çocuklar da 1–2 gün içerisinde normal oyun tempolarına dönerler. Ameliyattan 3 saat kadar sonra hastalar ilk beslenmelerini takiben evlerine yollanırlar. " (daha fazla detay için)

İşte böyleymiş bu inguinal herni yani çocuk kasık fıtığı...

Geçen gün banyoda ağlarken farkettim sol taraftaki şişliği, bir çığlık-panik çkarıp baktım bişey yoktu. Damardı galiba dedim.. Ama birkaç gün sonra yine farkedince...

Fıtık dedi doktor. Ameliyat gerekiyor hemen..

Önümüzdeki salı günü.. Saat 8'de...

Kuzum herşeyden habersiz, oynuyor...

Ben mi? Dudağım-burnum uçuk, yüzüm sivilce içinde..

Tek sevincim ameliyatın çok kolay olması ve yatışın bile olmaması..

Babamız da gelecek akşama..

Kızım benim...

Kuzum benim...

10 yorum:

TATESAL dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun!!!!Acil şifalar diliyorum rabbimden...

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

çok geçmiş olsun ...allah dermansız dert vermesin

her şey yolunda gidecek ve minik kuzu gene o mutlu sevimli yaramazlıklarına başlayacak :)

benimkuzum dedi ki...

çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum irem'e...
annesi sana da bu sıkıntıyı kolayca atlatacak güç diliyorum sevgilerimle

Güneş dedi ki...

Canım benim çok geçmiş olsun.

annesininoglusu dedi ki...

çook geçmiş olsun:((

Seher Ozturk dedi ki...

Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Allah kimseye dermansız dert vermesin. Hele hele çocuklarımıza..

Yerimde duramıyorum inanın..

Primarima dedi ki...

Canım; sıkma canını o kadar basit bir ameliyatki bu üzülme sakın...yeğenim oldu bu ameliyatı 2 yasındayken ve inan bana akşamına gülüp oynuyordu hatta zıpzıp zıplıyordu, şaşırdık kaldık.zorla otur zıplama oynama dedıgımızı hatırlıyorum.
heyecanlanman cok doğal tabıkı :)
Ama sakin olmaya çalış...Acil şifalar diliyorum çok gecmıs olsun.

yildizcaa dedi ki...

çok geçmiş olsun. sizi şuan en iyi ben anlarım. benimde ikiz erkek çocuklarım var. ikizlerimden biri henüz 2 ayını doldurmamıştı bile kasık fıtığı teşhisi kondu. bebeğim 2 aylıkken ameliyat oldu. ameliyattan önce sabaha kadar kucağımda uyudu. ameliyattan sonra çok rahatladık. zaten o kadar kolay bir operasyon ki, akşam hemen bıraktılar. çok geçmiş olsun diyerek küçük irem'e acil şifalar diliyorum..

benimkuzum dedi ki...

İrem nasıl ?

Güneş dedi ki...

Uzun zaman oldu yazmamışsın? nasılsınız.