24 Kasım 2008

İREMCİM'LE HAFTA SONU

Eveet... Babamızı özlemeye başladık. Haftasonu bunun işaretleriyle doluydu. Hafta içinde babası ile telefonda konuşmayınca, onu sormayınca çok üzülüyordum acaba neden onun yokluğunu farketmiyor diye ama iş başkaymış. Çocukların duygularını anlatmaları çok farklıymış. Canım benim. Hiç bu kadar uzun süre ayrı kalmamıştı, hep bir yerlere gitse bile haftasonu evde olurdu, gezmeye götürürdü bizi. Ama bu hafta yoktu. Pazar günü, dışarıda gördüğü bir çocuğa "senin baban nerde?" diye sorunca ben başladım ağlamaya. Ama durduramıyorum kendimi. Herkes bana bakıyor. Ben ağladım, kızım ağladı, bizi o halde gören annem ağladı. Allah ağlatmasın da İrem'in o sorusunu duyunca çok etkilendim ben..

Neyse. Aslında sayfayı haftasonu güncelleyecektim ama fotoğraf makinasının kablosunu bulamadım o yüzden bugüne kaldı…

İşte İremcim’le haftasonu:

21.11.2008 Cuma:

İremcim’le mısır keyfi…



Mısırlar patlarken, tencerenin cam kapağında patlayan mısırları gördüğü zamanki keyfini anlatamam…

22.11.2008 – Cumartesi:

İremcim okula gitti. Arkadaşlarıyla oyunlar oynadı.





Ve aynı gün bir arkadaşım gelecek diye hazırladığım pastam. (Tarifi Dr. Oetker’in sayfasındaki bir tariften esinlendim)




Kek:
Kek olarak istediğiniz herhangi bir tarifi veya hazır pasta tabanları da kullanabilirsiniz.

Benim tarifim:
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 pk. Kabartma tozu
1 pk. Vanilya
1 y.k. kakao
Aldığı kadar un

Kreması:
1 pk. Dr. Oetker Sakızlı muhallebi
3 s.b. süt
25 gr. margarin

Süs:
10-15 adet kuru kayısı
1 s.b. kaynar su

1- Keki önce un + k. Tozu + vanilya karıştırıyorsunuz,
2- Ardından yumurtalarla şekeri karıştırdıktan sonra tüm malzemeleri karıştırıyoruz.
3- Önceden ısıtılmış 200 C fırında 35-40 dk. Kadar pişiriyoruz
4- Bir yandan da kayısıları küçük küçük doğrayarak üzerine kaynar suyu ekliyoruz ve suda bekletiyoruz. (ben keki yapana ve süsleme aşamasına gelene kadar beklettim.) Orijinal tarifte kıvam verici de ekliyordu ama markette kalmadığından alamamıştım. Olmazsa nişasta eklerim diyordum ama kıvamı çok güzel oldu.
5- Sakızlı muhallebiyi de pişirdikten sonra (arkasındaki tarife göre ama 3,5 s.b. yerine 3 s.b. süt ile pişirdim daha katı olsun diye)
6- Kek ve sakızlı muhallebiyi soğumaya bıraktım. Sakızlı muhallebimiz soğuduktan sonra kekin üzerine sürmeden blender ile çırpınca kıvamı daha iyi oluyor.
7- İsterseniz keki 2’ye ayırarak kekin arasına da kremadan sürebilir ya da keki ıslatabilirsiniz.
8- Kekin üzerine sakızlı muhallebiyi ekledikten sonra kayısı marmelatı (marmelat gibi oldu) ile istediğiniz şekli verebilirsiniz. Ben tam istediğim şekli veremedim çünkü şekillendiricim kırıldı tam beceremedim.
9- Üzerini biraz inci ile süsledim
10- Söylenenlere göre güzel olmuş...

23.11.2008- Pazar:

Anneannemizde kaldık… Sabah da kızıma pizza hazırladım. Bi de pizza tepsisi fırına girmeden fotoğrafını çekeyim dedim ama hanımefendi o anda bir parça salamı götürdü ağzına…



(Pizzayı yaparken de: fırından aldığım hazır hamuru yağlı tepsiye yayıyorum - istenilen kalınlıkta, ben fazla kalın yapmıyorum- üzerine domates püresi sürüyorum (yoksa ketçap veya sulandırılmış domates salçası da olabilir). Üzerine kaşar rendeledikten sonra istediğiniz malzemelerle süslüyorsunuz. Mmmm sabahları harika oluyor. Hatta akşam yemeğinde tavuklu-mantarlı-mısırlı mükemmel oluyor..)

Hiç yorum yok: